Sabtu, 22 November 2008

Jaga SPM dan Photographic lagi

Memandangkan kena jaga SPM coti2 sekolah ni, peluang untuk gua mengupdate blog amatlah terhad. Bila tengok bebudak sekolah amik SPM nih teringat gua zaman dolu2 amik SPM gak, ketawa kecil dalam hati gua bila tengok wajah calon2 SPM nih bekerja keras memikirkan soalan-soalan yang hendak dijawab, Alhamdulilah bersyukur gua kerana jaga SPM di SMK Agama Kerajaan Johor, Kluang kerana disiplin pelajar dan layanan pihak sekolah yang teramat-amat baik. Lagi satu yang bestnye sarapan pagi, lunch dan minum petang semuanya di sediakan oleh pihak sekolah. Terima kasih tuan pengetua,pihak sekolah dan calon-calon SPM SMK Agama Kluang, gua doakan kesemuanya success dan dirahmati tuhan Amin.Dalam pada sibuk2 tu sempat gaklah gua wat photographic sikit di rumah gualah takkanlah kat dewan exam SPM hehe.



Gambar burung kertas ni gua tembak masa gotong royong kat sekolah sebelum cuti sekolah, dalam kelas sebenarnye ni, anak murid gua yang wat burung ni, gua tak tau wat sebenarnye hehe. Editing gunakan level, colour dodge sedikit contrast pastu hentam je secukup rasa.


Gambar asal


Sebenarnye api ni diambil dari gambar sampah sarap dan kertas yang dibakar oleh catlina depan umah kami. gambar api tu catlina yang tembak gua editkan je hehe. Mainkan level dan contrast untuk naikkan kesan api dengan lebih nyata.

4 ulasan:

taK$uB II berkata...

saya dulu seorang pembela toyol tegar...nanti kalau ang kena jaga bdk2 spm lagi, aku nak bagi tip ckit...time bdk2 jwb preksa, angkat depa punya kertas soalan...masti ada 2,3 ekoq toyol jatuh...xcaya..nanti ang try

Fly berkata...

ha ahlah taksub, tips yang ko bagi ni aku akan aplikasikan dan aku akan pastikan toyol2 tu dimusnahkan

Bie'z berkata...

wow pandai ambik foto lu ek! teruskn usaha lu.
Kalau lu buat part time ni dh ckp bagus, blh kongsi income dgn aku hakhak

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ berkata...

nampak menarek lah cikgu.....
Api yg kelihatan hidup ini seolaholah hidup terus diatas unggun api. Cuti skolah ni tak menembak ke cikgu:-)

 
© free template